Fiets of E-bike> Kettingslot | Frameslot | Beugelslot | Kabelslot | Vouwslot Scooter of bromfiets > Scooterslot | Kettingslot | Schijfremsloten | Beugelslot Motorfiets > Motorslot | Kettingslot | Schijfremsloten | Beugelslot
Waarom kiezen voor een tweede fietsslot?
Dieven kiezen meestal een fiets uit met maar één slot
Dieven zijn vaak gespecialiseerd in het openbreken van één type slot
Het kost een dief extra tijd om twee sloten open te breken
Een tweede slot kan vaak aan een voorwerp worden bevestigd waardoor het lastiger is om de fiets te stelen
Bij ieder type fiets dat u wilt verzekeren tegen diefstal stelt de verzekeraar een fietsslot verplicht. Deze sloten moeten voorzien zijn van het ART-Keurmerk. Welk type keurmerk, hangt af van het type fiets en de eisen vanuit de verzekeraar. In de meeste gevallen dient jouw slot te voorzien zijn van het volgende keurmerk:
Gewone fiets of e-bike > ART-2 Sloten
Bromfiets, snorfiets of speed pedelec > ART-3 Sloten
Motorfietsen > ART-4 Sloten
Goed om te weten: hoe hoger het ART-nummer, des te zwaarde het gewicht van het slot. Daarom kiezen niet veel fietsers voor een ART-4 slot maar wordt dit alleen gebruikt om een motor of boot mee te beveiligen.
Aanbevolen voor: Geschikt voor dagelijks gebruik in stedelijke en landelijke gebieden voor diverse fietsen, inclusief e-bikes, vanwege de sterke beveiliging en veelzijdigheid.
Flexibel: Een kettingslot kan gemakkelijk om verschillende vaste objecten zoals bomen, hekken of lantaarnpalen worden gewikkeld.
Hoge beveiliging: Kettingsloten zijn vaak gemaakt van gehard staal en zijn dik en robuust, wat het moeilijk maakt om ze door te knippen of te breken.
Draagbaar: Ondanks hun stevige constructie kunnen kettingsloten meestal eenvoudig rond het frame van de fiets worden gewikkeld en meegenomen.
Zichtbare afschrikking: Een dief ziet direct dat de fiets op slot staat.
Goed te combineren met een tweede slot: Kettingsloten werken goed in combinatie met een beugelslot, waarbij het kettingslot om een vast object gaat en het beugelslot de wielen of het frame vergrendelt.
Gewicht: Kettingsloten zijn vaak zwaar, wat het minder comfortabel maakt om ze dagelijks mee te nemen.
Kosten: Kwalitatieve kettingsloten kunnen duurder zijn dan andere typen sloten omdat ze meer materiaal bevatten
Beschadiging van de fiets: Bij onzorgvuldig gebruik kan het kettingslot het frame of andere onderdelen van de fiets beschadigen door schuren of stoten.
Kunnen snel roesten: Kettingsloten van staal kunnen gaan roesten als ze niet goed behandeld of beschermd worden tegen de elementen, wat hun effectiviteit kan verminderen.
Aanbevolen voor: Geschikt voor lichtere fietsen en korte stops in stedelijke gebieden, waarbij flexibiliteit en draagbaarheid belangrijk zijn.
Aanbevolen voor: stadsfietsen, e-bikes en woon-werkverkeer vanwege de robuuste bescherming tegen diefstal in stedelijke omgevingen.
Aanbevolen: als tweede slot voor traditionele goedkope fietsen die dagelijks gebruikt worden en niet al te zwaar beveiligd hoeven te worden.
Aanbevolen voor: fietsen met schijfremmen die gebruikt worden in stedelijke gebieden vanwege de eenvoudige installatie en effectieve wielblokkering.
Gebruik een afsluitbaar sleutelgat indien aanwezig.
Gebruik regelmatig een vet vrije slotspray om de cilinder en schakels van het fietsslot schoon en soepel te houden.
Kies voor een slot met een dikke beschermlaag tegen schade aan uw fiets te voorkomen.
Gebruik nooit een slotspray op vetbasis zoals WD40, dit trekt juist meer vuil en stof aan dat blijft plakken in het slot. Op de lange termijn zal het slot juist sneller zijn werking verliezen.
Maak de fietssleutel tijdig schoon, zo voorkomt u dat er vuil of stof alsnog zal ophopen in het slot
Product toegevoegd aan jouw offerte. Ga naar de offerte pagina om jouw offerte aan te vragen, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.
Neem contact met ons op.
Voor persoonlijke aanbiedingen en advies.